עשיתם תאום פגישות עסקיות עצמאית או ע"י חברה לתאום פגישות? מעולה! אין תחליף לתיאום פגישות עסקיות פיסיות! פגישות עסקיות פיסיות מעלות דרמטית את סיכויי סגירת העסקאות. המגע האישי הישיר, פינוי הזמן להרחיב על צרכי הלקוח והתאמת השירות או המוצר שלנו לאותם צרכים, והכימיה הנבנית במהלך הפגישה- כל אלו הנם יתרונות שבפגישה עסקית מוצלחת.
כמובן שניתן לנסות לעשות תאום פגישות באופן עצמאי, אך היעזרות בחברה לתאום פגישות איכותית (חברת טלמיטינג) לביצוע תאום פגישות ("מוקד תאום פגישות") יש יתרונות רבים.
בכל מקרה, אחרי שקבעתם בעצמכם, או שחברה לתיאום פגישות קבעה לכם הפגישות- חשוב להפיק את המירב מהפגישות, כדי למקסם את ההצלחה בהן ולקדם הפגישה לקראת סגירת העסקה.
מניסיון רב שנים כבעל חברה לתיאום פגישות עסקיות, אשמח לשתף בטיפים להצלחה בפגישות עסקיות.
ככה פשוט: וידוא הפגישה העסקית
טיפ ראשון שאולי יישמע מעט בנאלי הינו לוודא את קיום הפגישה.
חבל שתבזבזו זמן, דלק, חנייה ובעיקר: את זמנכם ותגיעו לפגישה העסקית שבה הלקוח הפוטנציאלי שכח להודיע לכם שהוא\היא חולה או שמכל סיבה אחרת לא יכול לקיים את הפגישה. לצערי אחוז ביטולי הפגישות הנו גבוה במיוחד וחבל ש"תיכנסו לסטטיסטיקה" בעניין זה.
חשוב, אם כן, לוודא טלפונית או במסרון שאכן הפגישה מתקיימת במועדה, עצמאית או ע"י חברה לתאום פגישות שקבעה לכם הפגישה. דרך מומלצת ביותר לכך היא: "שלום מר איקס, האם אוכל להקדים בכמה דקות את פגישתנו מחר בעשר?" בדרך זו גם תוודאו את הפגישה, וגם תעשו זאת "באלגנטיות" הראויה.
לתכנן מראש את הפגישה העסקית
טיפ נוסף לפגישה עסקית מוצלחת: תכננו מראש את הפגישה העסקית.
חשבו וקבעו עם עצמכם את מטרות הפגישה. מטרה יכולה להיות חתירה לסגירת עסקה, פגישת היכרות חיובית ויצירת "כימיה" לצורך הגשת הצעה, פגישה לצורך יצירת בסיס לשת"פ אפשרי וכו'.
תכננו מראש באופן מסודר אלו תוצאות מעשיות אתם רוצים להפיק מהפגישה וכיצד תשיגו אותן ואפילו איך ייראה מבנה הפגישה הרצוי. תכנון מוקדם יביא אתכם ביתר קלות אל יעד הפגישה, כיוון ש"המיינדסט" שלכם יהיה ערוך לתוצאה מתוכננת זו.
הכנת "חומרים" לפגישה העסקית
בנוסף, חשוב שתכינו את כל החומרים הקשורים והנדרשים לפגישה, בהתאם למטרות הפגישה שלכם.
"חומרים" כאלו יכולים להיות: הכנת הצעות מחיר, הכנת הסכם עבודה, הכנת קטלוגים על השירותים שלכם, דף ממליצים, וכו.
הכינו את הכל בתיקייה מסודרת ומכובדת, כדי שבפגישה יהיו בידכם כל הכלים הנדרשים "לסכם חיובית" את הפגישה.
תנו ללקוח לדבר ראשון
חשוב מאד לתת ללקוח את זכות הדיבור הראשונה וזאת עוד לפני שאתם מציגים את שירותיכם.
נסו תמיד שהלקוח יתחיל לדבר ראשון והקשיבו לו הקשבה אמיתית!
הדבר חשוב מאד כדי לאתר צרכים ו"כאבים" של הלקוח על-מנת שבהמשך השיחה תוכלו לתת להם את הפתרונות המתאימים ע"י השירותים או המוצרים שלכם.
בנוסף, מתן "הבמה" ללקוח (ושאלת "שאלות מנחות" שלכם) יוצרות כימיה עם הלקוח האפשרי ותחושה שלו שהנכם מתעניינים באמת בו ולא מציעים פתרונות לפני ששמעתם אותו ואת "כאביו" ואת צרכיו.
רשמו הערות בזמן הפגישה
טיפ חשוב נוסף הנו: רשמו הערות לעצמכם במהלך הפגישה.
ע"י רישום הערות שלכם במהלך הפגישה, הלקוח לומד שהוא וצרכיו חשובים עבורכם והרישום מציג אתכם באור חיובי ורציני. בנוסף, הרישום נועד מן הסתם גם עבורכם, כדי לזכור בהמשך את הנקודות החשובות הנאמרות בפגישה.
סיכום הפגישה העסקית
חשוב ביותר לסכם את הפגישה. סיכום קצר הנו קריטי לגבי התוצאות שרצינו להפיק מהפגישה העסקית.
דוגמא לסיכום אפשרי: סיכום על משלוח הצעת מחיר ייעודית ללקוח האפשרי, קביעת פגישת המשך, סיכום על "פגישה טלפונית" עמו לעוד שבוע מהיום וכו.
רצוי גם לשלוח מייל או סמס קצר שיסכם את הפגישה ואת ההחלטות שהתקבלו בה.