עסקים רבים חווים לצערנו ירידה גדולה במכירותיהם בתקופה זו, בשל המלחמה המתארכת. הדבר נכון לתחום הפרטי בענפים רבים, אבל הוא מתבטא במיוחד בתחום השיווק "מעסק לעסק" (B2B), בשל פגיעה בענפים כהייטק, תעשייה, נדל"ן ומסחר. מוקד טלמיטינג לעסקים יכול לסייע לעסקים אלו הן לפנות ולהשיג לקוחות חדשין, והן בפנייה ללקוחות עבר שלהם והחזרתם לפעילות.
מה זה בכלל מוקד טלמיטינג לעסקים ולאיזה צורך הוא עונה?
מוקד טלמיטינג מופעל ע"י חברה חיצונית לעסק ומטרתו המרכזית היא יצירת זרם בלתי פוסק של "הזדמנויות עסקיות" בצורת פגישות (פיסיות, טלפוניות ואף בזום), עם לקוחות אפשריים מדויקים.
מוקד טלמיטינג עונה על הצורך העצום שיש לעסקים רבים ביצירת "לידים" של לקוחות אפשריים, כשלב ראשון בדרך לסגירת עסקה עמם.
בפשטות, מוקד הטלמיטינג, באמצעות שיווק טלפוני, "פותח דלתות" שהיו "נעולות" עד היום לעסקים!
מוקד תיאום פגישות טלמיטינג נעזר בדאטה בייסים מדויקים של לקוחות פוטנציאליים, ונציג או נציגת הטלמיטינג שעובד עבור העסק פונה בשמם לאותם לקוחות אפשריים. רק עם אותם לקוחות שגילו עניין וצורך אמיתי במוצר או בשירות של העסק תיקבע פגישה עסקית מסודרת (פיסית, טלפונית או בזום).
תפקיד נוסף אפשרי של מוקד טלמיטינג הוא החזרת לקוחות עבר לעסקים ותיקים. ידוע כי הרבה יותר קל להחזיר לקוח עבר לפעילות מאשר לרכוש לקוח חדש.
הדבר נכון בכל זמן, אבל הוא נכון מתמיד בתקופה של שפל בעסקים, למשל כמו בתקופת מלחמה כפי שאנו לצערנו חווים בכמעט השנה האחרונה.
לאיזה עסקים מתאים במיוחד מוקד טלמיטינג?
מוקד טלמיטינג, כלומר שירות חיצוני לתיאום פגישות עסקיות מתאים למגוון רחב של עסקים, למשל לחברות המספקות תוכנות ושירותים עסקיים שונים, לעסקים בתחומי הדרכה ורווחה לחברות וארגונים, למשרדי עו"ד, לעסקים המספקים שירותים ומוצרים לתעשיות שונות ולענף הבניה… ועוד.
הפרמטרים החשובים בבחירת חברת טלמיטינג
כאשר רוצים לבחור במוקד טלמיטינג איכותי, ניתן להיעזר ברשימה זו של פרמטרים כדי שהבחירה תהיה מוצלחת:
- נציג טלמיטינג אישי ש"חי ונושם" את הפרויקט ואת העסק של הלקוח, ובעל ניסיון רב שנים, כולל ניסיון בתחום פעילות הלקוח או לפחות בתחומים הקרובים מאד לפעילותו העסקית.
- יכולת מוקד הטלמיטינג לספק "דאטה" מפולחת, מדויקת, מקיפה ומלאה לאורך כל ההתקשרות- שתכלול אפילו את דרגת סיכון האשראי של הלקוח הפוטנציאלי, כולל טלפונים ישירים, שמות המנהלים ובעלי הפונקציות השונות, מס' העובדים, וכו.
- יכולת המוקד למשלוח חומרים שיווקיים עבור הלקוח ובשמו- כמובן: רק אחרי שיחת המכירה ולפי דרישת ורצון הלקוח הפוטנציאלי, ותיעוד וביצוע פולואו אפ קפדני אחרי המשלוח.
- היכולת לתיעוד מלא ומתן דיווחים יומיים ושבועיים, וקשר יומיומי צמוד וחם עם הלקוח.
- הניסיון, המקצועיות והמומחיות בעולם העסקי\מוסדי- פרמטר חשוב מאד, המבטיח תוצאות גבוהות ומהירות ובעיקר: פגישות איכותיות ביותר, בעלות סיכויי סגירה גבוהים.
- האם המנהל או בעל החברה מגיע מהעולם העסקי ובעל ניסיון והכשרה אקדמית ומעשית בתחום השיווק והמכירות?
- האם המוקד חדש יחסית וחסר ניסיון, או שיש לו וותק רב שנים ו"קבלות" וממליצים רבים שחלקם לפחות בתחום הפעילות שלכם?
כולנו תקווה לבשורות טובות ולסיום מהיר של המצב המאתגר שבו שרוי המשק והמדינה בכלל. חשיבה "מחוץ לקופסה" בשיווק העסק מחויבת לבעלי עסקים בתקופה מאתגרת זו.
התייעצות עם חברה בעלת מומחיות בטלמיטינג לגבי איתור ופתיחת דלתות בקרב קהל עסקי עשויה לסייע לעסקים רבים לעבור בשלום תקופה זו.