אתגר בשיווק חברות B2B
שיווק "מעסק לעסק" (B2B) מחייב גישה אחרת לגמרי משיווק לקהל פרטי (B2C). השגת לקוחות חדשים בתחום ה- B2B מחייבת פנייה ממוקדת ומדויקת לנישה ופלחי המטרה הרלוונטיים בדרכים שיווקיות השונות במהותן מאופן הפנייה לקהל פרטי.
ישנן לפחות 7 שיטות אפקטיביות לפנייה ללקוחות עסקיים, כאשר הפעלת שירותי טלמיטינג דרך חברת טלמיטינג או מוקד טלמיטינג הינה בין החשובות והאפקטיביות שביניהן.
שיטות שיווק עסקי B2B
השיטה הראשונה הינה יצירת תכנים איכותיים ורלוונטיים על בסיס שוטף לקהל היעד הרלוונטי.
התכנים צריכים לשקף כמובן את הפתרונות שמציעה החברה לבעיה או הבעיות המטרידות את קהל היעד הרלוונטי. התכנים צריכים להתפרסם באתר העסק, ברשתות החברתיות השונות וכו.
דרך נוספת הינה שיווק במייל, דרך קמפיין הפונה לרשימה גדולה של לקוחות עסקיים פוטנציאליים.
מטרת דרך זו הינה יצירת אמון בין העסק לבין לקוחות אפשריים, גם אם אינה יוצרת מכירה מהירה ומיידית. כמובן שלפי חוק הספאם יש לקבל את רשות הלקוחות האפשריים למשלוח המיילים.
עוד דרך שיווק היא נטוורקינג וזאת דרך השתתפות פעילה בתערוכות וכנסים שבהם יש אפשרות להכיר לקוחות עסקיים רלוונטיים, וכן ליצור מודעות ועניין בתחום העסק.
שיווק "מפה לאוזן" הינה שיטה נוספת להשגת הפניות ללקוחות עסקיים.
רצוי לא לחכות בפסיביות לקבלת ההפניות מלקוחות מרוצים של העסק, אלא לבקש לקבל הפניות ללקוחות עסקיים באופן פעיל ואקטיבי אחת לתקופה.
שיווק דרך קמפיין ממומן ברשתות חברתיות ובגוגל הינה דרך נוספת להגיע ללקוחות עסקיים, המחפשים ומתעניינים בשירותי העסק. כמובן שיש לעשות זאת באופן מקצועי, מסודר ולשפר ההנעה לפעולה ואת יחס ההמרה כל העת.
קידום האתר למנועי חיפוש (SEO) – קידום "אורגני" של התכנים והאתר מגביר את הסיכויים שלקוחות פוטנציאליים "יגיעו" לעסק ויצרו קשר. כמובן שיש לתת דגש על איכות התכנים ועל ההנעה לפעולה המתאימה.
מוקד טלמיטינג – כלי שיווקי המתאים במיוחד ל- B2B
שימוש במוקד טלמיטינג או חברת טלמיטינג הנו כלי שיווקי יעיל, שנמצא מחקרית שהנו "בטופ" כלי השיווק המתאימים ספציפית לעסקי B2B.
שירותי טלמיטינג המתבצעים דרך מוקד טלמיטינג מקצועי מאפשר לעסק להמשיך בעבודתו השוטפת הרגילה, תוך השארת חלק השיווק וההגעה ללקוחות מדויקים עסקית לחברה שזו עיסוקה ומומחיותה.
חברת טלמיטינג איכותית תפנה טלפונית לבעלי הפונקציות הרלוונטיות בקרב פלחי המטרה של העסק (בדרך כלל על-פי דאטות שהיא תספק והלקוח יאשר לפני תחילת הפעילות), ולאחר בירור הצרכים, הצגת "פתרונות" העסק והשגת אישור הלקוחות הרלוונטיים- היא תיצור פגישות עבודה איכותיות (פיסיות, במייל או טלפונית) עם לקוחות אפשריים שהבינו במה מדובר ורוצים להתקדם לפגישה עסקית.
יחודיות הפעלת מוקד טלמיטינג לעומת שיטות שיווק אחרות
להבדיל ממרבית שיטות השיווק הנ"ל, שהינן פסיביות מטבען, שיטת הפעלת חברת טלמיטינג חיצונית לעסק הינה פעולה פרואקטיבית, בעצם כך שבאופן יומיומי נוצר קשר ישיר ומיידי עם מקבלי ההחלטות בקרב קהלי המטרה של העסק.
חברת טלמיטינג מתאימה לחברות ועסקים בינוניים, שאין להם פונקציה בתוך העסק לביצוע שיחות הטלמיטינג. היא מתאימה במיוחד לעסקים קטנים, ואפילו ל"עסקים של איש אחד". טלמיטינג לעסקים קטנים פותר בעיה בעסק קטן, שמן הסתם משאביו מוגבלים ולא יכול להרשות לעצמו להעסיק אנשי שיווק בעסק.
כמובן שבשיווק, כמו בשיווק, לא ניתן להסתפק רק באחת מהשיטות הנ"ל, אלא יש לעשות שילוב של כמה וכמה מהן, ואולי בכולן. שירותי טלמיטינג המתבצעים ע"י חברת טלמיטינג מקצועית עשויה לתרום רבות לתמהיל השיווק של העסק, ולשמש כמנוע צמיחה שלו.