טלמיטינג לעסקים – כלי שיווקי חשוב לגיוס לקוחות עסקיים
ביצוע "שיחות קרות" ((cold calling) לצורך תיאום פגישות עסקיות (טלמיטינג לעסקים) על-מנת לעניין אותם בשירותי העסק הינו אחת משיטות השיווק האקטיביות והיעילות ביותר לגייס לקוחות חדשים, בעיקר לקוחות עסקיים\מוסדיים (B2B).
מחקרים הראו שלמרות עולמנו הטכנולוגי והתפתחות הרשתות החברתיות, עדיין גיוס לקוחות חדשים ע"י טלמיטינג לעסקים הנו מכלי השיווק האפקטיביים ביותר "להגיע" למקבלי ההחלטות ולגייס לקוחות חדשים באופן פעיל ועקבי.
הבעיה היא שרוב העסקים נמנעים מביצוע "שיחות קרות" כיוון שפנייה בשיווק טלפוני כזה נתפש על-ידם בצורה שלילית.
המיתוסים שיש לגבי טלמיטינג לעסקים
ישנם 5 מיתוסים שגויים לגבי טלמיטינג לעסקים המונעים מהם מלבצע טלמיטינג:
1 . שיחות קרות אלו חייבות להיות "מכירתיות" ברמה אגרסיבית
2 . אנשים שונאים שמתקשרים אליהם בשיחות "קרות" והן מציקות להם
3 . שיחות קרות דורשות הקדשת זמן רב – לפחות חצי יום כל יום
4 . היום אין לאנשים זמן וסבלנות – ולכן אין טעם לעניין אותם בפגישות עסקיות
5 . לא ניתן או קשה מאד להשיג "דאטה בייסים", כלומר רשימות לפנייה של לקוחות עסקיים
מסתבר שאותם 5 מיתוסים עוצרים ומונעים, באופן פסיכולוגי ולא מוכח, מבעלי עסקים קטנים מלבצע טלמיטינג לעסק שלהם. מיתוסים אלו הינם שגויים כלל ועיקר.
מדוע מיתוסים על ביצוע שיחות קרות שגויים?
נכון שבעולם השיווק לאנשים פרטיים (B2C) זה אכן מטריד לקבל שיחות טלמרקטינג , לעיתים אף בשעות מוזרות לאחר יום עבודה מעייף, אולם כאן אנו לא מדברים על פנייה לאנשים "פרטיים". בעולם השיווק העסקי (B2B), פנייה בטלפון לגבי הצעת שירות או מוצר אינה נתפשת כלא לגיטימית.
מעבר לכך, קניינים, מנהלי טכנולוגיה, מנהלי רכש או שיווק לרוב מעוניינים לשמוע על שירותים ופתרונות חדשים או אף קיימים שיכולים לחסוך לארגון שלהם כסף, או לייעל או להקל על תהליכי העבודה שלהם. במקרה הגרוע ביותר, אם הפתרון המוצע בטלמיטינג לא מתאים לארגון שלהם- הם פשוט יגידו זאת!
כמובן ששיחות הטלמיטינג לא חייבות ולא צריכות להיות "מכירתיות יתר". שיחות טלמיטינג איכותיות מתקיימות על צרכי הלקוח ועל הפתרונות שיש בשירותים או במוצרים של העסק לאותם צרכים של הלקוחות.
המטרה בשיחות הטלמיטינג היא רק בירור הצורך והעניין הראשוני במוצר וקביעת פגישה עסקית להרחבה ולמתן פרטים נוספים, ואין המטרה "למכור" את המוצר ולסגור את העסקה טלפונית, ובכך שונה לגמרי טלמיטינג לתחום העסקי מטלמרקטינג לתחום "הפרטי".
לגבי המיתוס של הזמן הרב הנדרש לביצוע טלמיטינג, אז גם כאן זהו מיתוס מסתבר.
ניתן להקדיש בין 1-3 שעות ביום לביצוע טלמיטינג לעסקים קטנים, כמובן תוך תיעוד מלא וביצוע פולואו אפ יומיומי של הפעילות ולהגיע לתוצאות טובות במילוי יומן הפגישות בלקוחות מתעניינים.
כמובן שהאפקטיביות וההצלחה הינה סובייקטיבית לחלוטין, ומשתנה בהתאם לשוק הספציפי, פלח המטרה, "הפונקציות" שיש להגיע אליהן בקרב העסקים וכך הלאה.
ובכל זאת: טלמיטינג לעסקים – לא מתאים לכל עסק!
צריך להגיד בכנות: ביצוע שיחות טלמיטינג עבור עסקים קטנים לא מתאים לכל בעל עסק! למרות שניסינו להפריך כאן את המיתוסים המפריעים לבעלי עסקים מלבצע טלמיטינג לעסקם, יש רבים שעדיין לא מוצאים לא את הזמן, את "השקט הנפשי", ובעיקר את המוטיבציה לבצע טלמיטינג.
בעל עסק קטן שרוצה בכל זאת לפנות אקטיבית לגייס לקוחות חדשים ע"י טלמיטינג יכול להיעזר במקרה זה בחברת טלמיטינג המתמחה בטלמיטינג לעסקים קטנים.
לחברה זאת יש מן הסתם את "הדאטה בייס" המתאים לפי דרישות וצרכי העסק, את כוח האדם האיכותי לביצוע המשימה, ובעיקר את המקצועיות והמוטיבציה לסייע לעסק שאותו אותה חברה משרתת. ניתן לעשות "פיילוט" ולבחון את מידת ההצלחה לאורך תקופה שאינה ארוכה במיוחד.