מחקר – מה באמת גורם לאנשים לרכוש שירות או מוצר?
תוצאות מחקר ענק שנערך בסוף 2010 בקרב לקוחות של 9000 חברות (!) שהחשיבו עצמן כבעלות מוצרים או שירותים בעלי "בידול תחרותי" על-פני מתחרותיהן (וששמו דגש על כך בחומריהן השיווקיים) מצביע על כך שרק 14% מהלקוחות שלהן רכשו את מוצריהן או את שירותיהן בזכות אותן תכונות "בעלות בידול תחרותי"!
המסקנה: 86% מהלקוחות של אותן חברות לא החשיבו כלל את אותן תכונות ייחודיות ו"תחרותיות" שהחברות כה התאמצו להדגיש בשיווק שלהן.
אז אם השכנוע באמצעות "תועלות" ו"תכונות המוצר" לא ממש עובד, מהו אותו "מרכיב סודי" שגורם ללקוחות בכל זאת להעדיף את המוצר או השירות? אז אותו מחקר מצא שאנשים רוכשים אמוציונאלית, וזאת בזכות האינטראקציה הבינאישית שנוצרה בין המוכר והקונה.
לקוחות קודם כל קונים "רגשית" (אמוציונאלית) את המוצר או השירות, ואח"כ "מסבירים" ו"מתרצים" את סיבת הרכישה ע"י "עובדות" ו"תכונות של המוצר או השירות.
תיאום פגישות עבודה עסקיות – שלב הכרחי לסגירת עסקאות
תיאום פגישות עבודה עסקיות עם לקוחות אפשריים למוצרים או לשירותים הנו, לכן, כלי חשוב ביותר לגיוס לקוחות חדשים לעסקים רבים.
תיאום פגישות עם לקוחות אפשריים מאפשר לבעלי העסקים, או אנשי המכירות שלהם, ליצור את אותה "חוויית לקוח", את אותו "דיאלוג" ו"כימיה" עם לקוח פוטנציאלי, את אותם יחסים בוני אמון, ובעיקר: הם יכולים להעביר אמוציונאלית את השלבים הנדרשים מהלקוח על-מנת להניעו לרכישת המוצר או השירות.
למרות הכלים הטכנולוגיים וערוצי השיווק הדיגיטליים אין, כך מסתבר, תחליף לתיאום פגישות רלוונטיות ואיכותיות עם לקוחות אפשריים ואין גם כיום, ברוב המקרים, תחליף למכירה אישית, "אחד על אחד" בפגישה עסקית מתואמת עם לקוח אפשרי.
כמובן ש"אין שחור-לבן". ישנם מוצרים ושירותים (בד"כ שעלותם נמוכה) שאינם מחייבים פגישת מכירה או "מגע" אנושי, בניית כימיה עם הלקוח וכך הלאה.
אתגר תיאום פגישות בעסקים קטנים וזעירים
להבדיל מחברות גדולות, הנעזרות במוקדי טלמיטינג ותיאום פגישות חיצוניים גדולים, או לחילופין בעובדים משלהן In House לצורך כך, בעלי עסקים קטנים וזעירים (One men Show) תופשים את משימת תיאום פגישות עבודה עסקיות כמשימה כמעט בלתי אפשרית עבורם.
הם רואים בה משימה השוחקת נפשית, ניתן לומר אף: שנואה, וכזו שמנטרלת אותם מהפעילות המקצועית השוטפת היומיומית שלהם.
הפתרון- תיאום פגישות עבודה עסקיות ע"י חברה שמתמחה בעסקים קטנים
לאותם בעלי עסקים שאינם מוכנים לוותר (ממש כמו החברות הגדולות בשוק) על כלי רב עוצמה זה להשגת הזדמנויות מכירה על בסיס יומיומי, קבוע ומתמשך, קיימת האופציה של היעזרות בחברת טלמיטינג לתיאום פגישות עסקיות שמתמחה שנים רבות העבודה ספציפית עבור עסקים קטנים וזעירים.
יתרונות נוספים שיש בעבודה עם חברה כזו, הוא השגת רשימות איכותיות לפנייה (דאטה בייסים), ניסוח והכנת חומר שיווקי ושליחתו ללקוחות מתעניינים, ביצוע פולואו אפ קפדני ועוד.
לסיכום: גם עסקים קטנים וזעירים יכולים כל יום להיפגש עם לקוחות פוטנציאליים מדויקים, וליצור את אותה "כימיה" שרק פגישה אישית יכולה לייצר, ובכך לבנות לעצמם כלי שיווקי שיעבוד עבורם.