מה ההבדל בין שירות טלמרקטינג לבין שירות טלמיטינג? איך בית עסק מחליט מה הוא צריך להזמין ומה יותר משתלם?
מהם הם שירותי טלמרקטינג?
נניח ויש לכם מוצר שאתם רוצים למכור, זה יכול להיות כל מוצר, החל מנוי חדש לממיר טלוויזיה או פתרון מהפכני להסרת אבנית מדודי שמש. שירות טלמרקטינג הוא שירות שבו נציג יעבור על רשימה טלפונית של לקוחות פוטנציאלים וינסה למכור להם דרך הטלפון את המוצר או השירות.
בשירות טלמרקטינג מטרת השיחה היא "לסגור עד הסוף" את העסקה כך שהלקוח בסוף השיחה יזמין את איש השירות שלכם לעבודה בביתו או יזמין את המוצר במשלוח עד הבית. "טלמרקטינג" בנוי למעשה משני מילים – טלפון ושיווק, המטרה היא לשווק דרך הטלפון, למכור, לגרום ללקוח לקבל החלטה כבר בטלפון.
שירותי טלמרקטינג הם שירותים מאתגרים שכן כמעט כל שיחה "נופלת" על הלקוח כשהוא "לא מוכן" לשיחה ולעיתים קרובות גם לא פנוי לשמוע, להאזין בקשב ולקבל החלטה לרכישה.
בשל כך, ההצעה בטלמרקטינג צריכה להיות מנוסחת כל כך טוב שהיא תגרום לו לרכוש מוצר שהוא כלל לא חשב לרכוש אותו באותו הזמן. שירותי טלמרקטינג מצריכים כושר שכנוע גדולים, יכולת אלתור ובקיאות רבה ביתרונות המוצר או השירות ובצרכי הלקוחות הפוטנציאלים.
מה זה שירות טלמיטינג?
טלמיטינג, בשונה משירותי טלמרקטינג לעסקים, מטרתם הינה אחרת!
המטרה אינה למכור את המוצר או השירות, אלא לעורר אצל הלקוח את העניין האפשרי בשירות או במוצר ולגרום לו להסכים לתיאום פגישה עסקית עם נציג מכירות\סוכן מכירות.
בפגישה הלקוח האפשרי יקבל פרטים נוספים והרחבה אודות המוצר או השירות. בפגישה הנציג הפרונטלי יבצע את שיחת המכירות אחד על אחד, יחשוף את המוצר או את השירות המדובר למול הצרכים ו"הכאבים" של הלקוח האפשרי ובמידה וישנה התאמה מושלמת בין צרכי הלקוח, המוצר והמחיר- יחתור לסגירת עסקה.
מלאכת הטלמיטינג מאתגרת ומורכבת מאוד, שכן ישנם פרטים רבים מאוד שיגרמו ללקוח לסרב לשמוע בכלל על השירות או המוצר מסיבות שונות. יש כאלה החוששים מתרמית, או שילחצו עליהם יותר מידי להזמין מוצר ושירות שהם כלל לא צריכים, או שזמנם קצר… ועוד סיבות אפשריות לסירוב לפגישה.
אחד הדברים החשובים ביותר בתפעול שירות טלמיטינג הוא להכין מאגר נתונים מספיק ("דאטה בייס") אמין ומדויק על מנת לחסוך זמן רב בעבודה מיותרת.
אם לדוגמא אנחנו מעוניינים למכור מצלמות אבטחה לחברות ולעסקים, מאגר מידע איכותי יהיה כזה של עסקים בקוו התפר, במושבים או קיבוצים- שם כמעט בוודאות יהיה צורך בפתרונות אבטחה בשל הפריצות הרבות באיזורים אלו, וזו רק דוגמא אחת מני רבות.
זהו למעשה דוגמא אחת מרבות להבדלים הדקים והמשמעותיים בין חברות טלמיטינג רגילות לבין חברות איכותיות שלוקחות את בתי העסק שהם מטפלים בהם באופן אישי ומתייחסות לצרכים שלהם ברצינות ומשתמשים ביצירתיות מיוחדת כדי שהזמן שהלקוח ישלם עליו בשיווק יהיה זמן יעיל ומנוצל היטב.
אתם חייבים לבחור חברה שנותנת שירות טלמיטינג כזו, שתיקח אתכם ברצינות המגיעה לכם, כזו שתתייחס לצרכים שלכם כבית עסק באופן אישי, בין אם אתם רוצים לשווק מוצרים באמצעות שירותי טלמרקטינג לעסקים ובין אם אתם רוצים שירותי טלמיטינג שמטרתם לעניין את הלקוחות לקביעת פגישה מסודרת.