בשוק התחרותי של ימינו, מתמודדות חברות רבות בתחומים מגוונים עם נושא השגת לידים איכותיים (Lead Generation) של לקוחות עסקיים וקביעת פגישות עבודה עמם עבור צוות המכירות של החברה או העסק.אחת הדרכים האיכותיות להשגת לידים איכותיים וקביעת פגישות עסקיות עם לקוחות אפשריים הינה ע"י הפעלת חברת טלמיטינג חיצונית לעסק או הפעלה In House של טלמיטינג.
טלמיטינג מאפשר פילוח השוק, השגת דאטות איכותיות של לקוחות לפנייה, פנייה ללקוחות פוטנציאליים אלו, יצירת סקרנות ועניין אמיתי מצדם לשמוע עוד על המוצר\השירות המוצע, קביעת פגישות עסקיות ומילוי יומן העבודה של סוכני המכירות או של בעל העסק בפגישות מתואמות ומסודרות עם בעלי התפקידים הרלוונטיים.
חברת טלמיטינג חיצונית – מול ביצוע In House של טלמיטינג
חברות רבות מתחבטות בדילמה האם לגייס עובדי טלמיטינג In House לעבודה בתוך החברה, או האם להעסיק חברת טלמיטינג חיצונית שזו מקצועיותה. כמו בכל תחום בחיינו, גם כאן התשובה אינה חד משמעית וישנן יתרונות וחסרונות בכל מהלך ניהולי וארגוני זה.
היתרון המרכזי בגיוס של עובדי טלמיטינג In House נובע מהאפשרות להכשיר את עובדי הטלמיטינג ולפקח ישירות על עבודתם באופן צמוד ביותר. במקרה כזה חשוב מאד לבנות היטיב את "הגדרת התפקיד" של עובדי הטלמיטינג. חשוב מאד שבמסגרת התפקיד תהיה הגדרת יעדים ברורה מאד, כגון: כמה פגישות שבועיות מצופות כמינימום, שיטת תגמול, באיזה מאגרי מידע יהיה שימוש? מהי "נקודת האיזון" הפיננסית לתפקיד זה, לאור מספר הלקוחות\המכר והרווח מהם? וכך הלאה שאלות קריטיות שיש לענות עליהם טרם קבלת ההחלטה על גיוס העובדים למשימה זו.
החסרונות באופציה זו: בתחום "שוחק" זה, קשה מאד לגייס ולהכשיר אנשי טלמיטינג מקצועיים שיהיו גם "יציבים תעסוקתית". במקרים רבים לאחר השקעת המשאבים הכספיים והניהוליים נוצר מפח נפש למנהלים, מכיוון שהתוצאות במקרים רבים אינן מצדיקות את עלויות הגיוס, השכר (על כל ההוצאות "עובד-מעביד" הנדרשות) וכן את משאבי הניהול הנדרשים של העובדים, כלומר: אובדן משאבי זמן וכסף.
יתרונות חברת טלמיטינג חיצונית
מכאן נובע שבשכירת חברת טלמיטינג חיצונית לעסק (ב- Outsourcing) לביצוע טלמיטינג עבור העסק, מושגים יתרונות עבור הפירמה. בראשם: שימוש בחברה שזו מומחיותה וניסיונה מאפשר לבעלי העסק להתמקד בכישורי הליבה של העסק, ולהשאיר את ניהול אופרציית הטלמיטינג בידי מי שזה ניסיונו המוכח.
במרבית המקרים גם עלויות תפעול חברה חיצונית לשירותי טלמיטינג תהיינה קטנות יותר מאשר העסקת עובדי טלמיטינג In House אולם היתרון המרכזי הנו כאמור האפשרות "כאן ועכשיו" להתחיל בפעילות של הגדלת מספר פגישות העבודה עבור צוות מכירות (או בעל העסק), וזאת מבלי לבזבז זמן יקר ומשאבים כספיים.
כמובן שבמקרה של גיוס חברת טלמיטינג במיקור חוץ לפעילות, חשוב מאד להקפיד ולבחור בחברה כזו שתתאים לפעילות הפירמה, שתהא מקצועית, אמינה, שיש לה וותק של שנים רבות, שעובדיה יהיו ייצוגיים ומנוסים ושתיתן שירות צמוד, זמין וידידותי. חשוב לבחור בחברה קטנה יחסית ("בוטיק"), שבה "לא תלכו לאיבוד" כלקוחות, וכן בחברה המתמחה בתחום העסקי בלבד (B2B-"שיווק מעסק לעסק") ושזה מומחיותה!