האתגרים בשיווק משרדי עורכי דין
בישראל מספר העו"ד לתושב הנו הגבוה בעולם: עורך דין אחד לכל 163 תושבים. בת"א עצמה היחס עומד על עו"ד אחד לכל 33 תושבים (!) במצב זה האתגר בשיווק לעורכי דין גדול במיוחד, ונדרשת חשיבה "מחוץ לקופסה" וכן שיטות לשיווק עורכי דין.
כיום לא מספיק להיות עו"ד מצוין בתחום ההתמחות, על עו"ד הרוצים להשיג תיקים ולקוחות מוטלת החובה לשווק את משרדם בדרכים יצירתיות וזאת על-מנת לשמור על זרימה רציפה של לידים ולקוחות אפשריים המתעניינים בשכירת שירותי משרדם.
הכלים המרכזיים לשם שיווק עורכי דין
לרשות עורכי דין המעוניינים ליצור לעצמם זרם קבוע של לקוחות אפשריים עומדים מספר כלים שיווקיים, כגון: קידום ממומן בגוגל ובפייסבוק, קידום אורגני להשגת מקומות ריאליים בגוגל לאתרם, הרצאות וכנסים, הרחבת מעגל קשריהם ע"י השתתפות בקבוצות נטוורקינג (כדוגמת BNI ואחרות) ,וכמובן: "שיווק מפה-לאוזן" ע"י לקוחות מרוצים המפנים לקוחות אפשריים.
שיווק עורכי דין ע"י יצירת שיתופי פעולה
אחד הכלים המשמעותיים ביותר לשיווק עורכי דין ואחת שיטות לשיווק עורכי דין הנו שיתופי פעולה בינם ובין עסקים אחרים, עסקים הבאים במגע עם לקוחות פוטנציאליים עבורם. הפנייה "חמה" המתקבלת מבעל עסק הקשור קשר ישיר לתחום ההתמחות הרלוונטי של משרד העו"ד המסוים עשוי להניב "סגירה" מהירה, איכותית ובאחוזי סגירה גבוהים אף יותר מאשר למשל דרך פרסום באינטרנט.
דוגמאות לשיתופי פעולה שבין עו"ד לעסקים רלוונטיים לתחומם: עו"ד לענייני משפחה יכולה לקבל הפניות רבות מחוקרים פרטיים, מיועצים זוגיים, מפסיכולוגים, ואפילו מעו"ד אחרים המתמחים בתחומים אחרים.
דוגמא נוספת לשיתוף פעולה בין עורכי דין לבין עסקים: אחרים ש"מזינים" אותם בהפניות: עו"ד לענייני תעבורה יכול לקבל הפניות רבות ואיכותיות משמאי רכב, עו"ד בתחום המיסוי יכול לקבל הפניות מרו"ח ומיועצי מס. עו"ד לענייני נדל"ן יכול לקבל לידים ממשרדי תיווך נדל"ן…ועוד!
טלמיטינג לשיווק עורכי דין – כלי יעיל ליצירת שת"פים עסקיים מניבים
אז איך יוצרים את אותם שיתופי פעולה עסקיים? כיצד ממנפים לקבלת "תיקים" את אותו שת"פ עסקי, שת"פ שמשתלם ביותר לשני הצדדים? כאן נעזרים עו"ד רבים בחברת טלמיטינג שזו מומחיותה: שיווק טלפוני יומיומי ויצירת אותם חיבורים עסקיים מניבים, עד רמה של קביעת פגישות בין עו"ד ובין אותם עסקים רלוונטיים עבורם.
חברת הטלמיטינג שלנו מתמחה בשיווק טלפוני יזום ליצירת שיתופי פעולה מניבים לעו"ד (אגב, אין בעיה "אתית" בסוג שיווק זה!), לאותם פלחי מטרה רלוונטיים בקביעת פגישות איכותיות ביומן העו"ד במשרדם. בשוק תחרותי בין ימינו שיתופי פעולה אלו של עורכי דין הינם קריטיים להצלחתם העסקית .