טלמיטינג לעסקים הוא כלי חיוני ליצירת קשר ראשוני עם לקוחות פוטנציאליים, תיאום פגישות עסקיות והגדלת מעגל הלקוחות של חברות.
מדובר בטכניקה שבה נציגי מכירות מתקשרים ישירות אל לקוחות פוטנציאליים במטרה לעניין אותם במוצרים או בשירותים של החברה ולתאם פגישות עם צוותי המכירות להמשך תהליך ההתקשרות. טלמיטינג לעסקים יעיל יכול להביא לצמיחה משמעותית, בעיקר בתחום ה-B2B (שיווק מעסק לעסק), שבו תהליכי המכירה ארוכים יותר ומורכבים, ובו מאתגר יותר "להגיע" למקבלי ההחלטות בקרב חברות, ארגונים ועסקים.
מחקר* שנערך בקרב 500 מנהלים של חברות B2B ("שיווק מעסק לעסק") בארה"ב מוכיח שטלמיטינג, כלומר: תיאום פגישות ע"י שיווק טלפוני יזום של שירותי או מוצרי העסק למול מקבלי החלטות בקרב חברות וארגונים, הנו כלי רב עוצמה ליצירת "לידים חמים" של לקוחות מתעניינים בשירותי העסק ולהגדלת המכירות.
במחקר נשאלו המנהלים באלו כלי שיווק הם נעזרים, והם נדרשו לדרג את האפקטיביות של כל כלי שיווקי. התוצאות הוכיחו שלהבדיל מ"עולם" ה-B2C (כלומר: השיווק ללקוחות פרטיים), בעולם ה-B2B השיווק ברשתות חברתיות כגון פייסבוק ואף לינקדאין אינו כה אפקטיבי, ונמצא במקומות הנמוכים ביותר במדרג האפקטיביות לעסקים אלו!
ערוצים שיווקיים אחרים, כגון פרסום ברדיו וטלוויזיה, פרסום בגוגל, פרסום בעיתונות ובבלוגים סיפקו רק תוצאות בינוניות מבחינת האפקטיביות לגיוס לקוחות חדשים ללקוחות ב"עולם" ה-B2B.
"המדריך השלם – טלמיטינג לעסקים" שלפניכם מפרט את כל המידע הנדרש לתחילת פעילות טלמיטינג עסקי B2B לחברות ועסקים.
אז מהם יתרונות ביצוע טלמיטינג לעסקים?
1. הרחבת מעגל הלקוחות – טלמיטינג לעסקים מאפשר לחברות לפנות באופן יזום, אקטיבית ויומיומית ללקוחות פוטנציאליים ולא לחכות ללקוחות שיפנו אליהן. גישה ישירה כזו מגדילה את הסיכוי לזיהוי הזדמנויות עסקיות וליצירת קשרים חדשים.
2. מיקוד ומקצועיות – בשונה מפרסומות או שיווק דיגיטלי, טלמיטינג לעסקים הוא תהליך אישי וממוקד שבו הנציג יכול להתאים את המסר שלו לכל לקוח פוטנציאלי בהתאם לצרכים הספציפיים של העסק שלו. כך ניתן לענות על שאלות באופן ישיר ולתת מענה מותאם אישית.
3. שיפור אחוזי ההמרה – מכיוון שטלמיטינג מבוצע על ידי חברה מקצועית ונציגים מיומנים בעלי וותק רב שיודעים לתשאל בצורה נכונה, לסנן לקוחות שאינם מתאימים ולזהות לקוחות פוטנציאליים, אחוזי ההצלחה בתיאום של פגישות המכירה גבוהים משמעותית בהשוואה לשיטות אחרות.
היתרונות של אאוטסורסינג לטלמיטינג לעסקים
בעוד שחברות רבות מנסות לבצע טלמיטינג באופן פנימי, ישנם יתרונות רבים לשימוש בחברה חיצונית (אאוטסורסינג) לביצוע טלמיטינג לעסקים.
- חיסכון במשאבים – ניהול מערך טלמיטינג דורש זמן, משאבים, מאמצי גיוס סיזיפיים, ניהול והדרכה מתמשכת של עובדים. חברה חיצונית המתמחה בטלמיטינג לעסקים יכולה להקל על העסק ולהפחית עלויות גיוס, הכשרה ותפעול שוטף של מערך מכירות פנימי. בכך נחסכים משאבים יקרים המוקצים לתהליכים לוגיסטיים וגיוס כוח אדם.
בנוסף, ישנו חיסכון כספי רב בכך שאין "יחסי עובד מעביד" על כל המשמעויות בכך בהעסקת חברה חיצונית לביצוע הטלמיטינג, שעובדת ברוב המקרים על-בסיס שעתי, לפי חבילת שעות שנקבעה מראש. יתרון נוסף הוא שהחברה החיצונית נמדדת לפי הצלחה, ולאחר תקופת התקשרות לא ארוכה ניתן לסיים ההתקשרות עימה, מכל סיבה שהיא.
- ניסיון ומקצועיות – חברות אאוטסורסינג המציעות שירותי טלמיטינג לעסקים מתמחות בתחום ומעסיקות אנשי מכירות מנוסים שמכירים את השוק ויודעים כיצד לנהל שיחות מכירה יעילות. תהליך זה מבטיח נציגים מוכנים שמכירים היטב את המתודולוגיות ואת אסטרטגיות השיווק המתאימות ללקוחות שונים, מה שמעלה את אחוזי ההצלחה.
- יכולת התרחבות מהירה – ע"י פנייה לחברה חיצונית, אתם יכולים להרחיב או לצמצם את היקף הפעילות בקלות רבה יותר מאשר במודל עבודה פנימי. כך אתם יכולים להתאים את פעילות הטלמיטינג לצורכי העסק המשתנים, בין אם מדובר בפרויקט זמני או בצורך בתיאום פגישות לאורך זמן. לדוגמא: ניתן לפנות לפלחי שוק נוספים, ניתן להחליט לשווק קוו מוצרים נוסף או שירות חדש וכו
- שימוש בדאטה בייסים איכותיים ועדכניים–.כלל ידוע בטלמיטינג וטלמרקטינג הנו שדאטה טובה ואיכותית (כלומר: רשימות ופרטי הלקוחות האפשריים לפנייה טלפונית) היא חצי הדרך להצלחה… חברת טלמיטינג B2B איכותית תחזיק מאגרי דאטה מצוינים ורחבים לצורך העבודה, עד רמת אנשי הקשר הרלוונטיים, טלפונים ישירים, מיילים, מס' המועסקים, תחומי עיסוק, סיכון עסקי, ועוד. דאטה זו אינה זמינה בד"כ לחברות רבות.
אז איך לבחור חברת טלמיטינג חיצונית?
על מה צריך לשים את הדגש בבחירת חברת טלמיטינג חיצונית לעסק, על מנת להבטיח בחירה בחברה המתאימה לצרכי העסק? להלן מספר קריטריונים:
- מומלץ לבחור בחברת טלמיטינג לעסקים בעלת ניסיון רב במיוחד בטלמיטינג B2B, המעסיקה אנשי טלמיטינג בעלי ניסיון של לפחות 5 שנים בתחום ה- B2B ושזהו עיסוקם המקצועי והבלעדי.
- מומלץ לבקש לפחות מס' ממליצים ולברר עימם את אופן העבודה של חברת הטלמיטינג, התוצאות שהושגו, מידת "השקיפות", אופן הניהול, דיווחים, מהירות התגובה בפנייה וכיו"ב.
- מומלץ מאד שאיש הטלמיטינג המנהל את פרויקט הלקוח יהיה קבוע, לכל אורך ההתקשרות עם חברת הטלמיטינג. רק כך ניתן להבטיח שאיש או אשת הטלמיטינג "יחיו" את הלקוח ואת הפרויקט, יהיו מעורים בו, יוכלו לבצע Follow Up קפדני ויתפקדו עצמאית ישירות מול הלקוח, באופן אישי, חם וצמוד.
- חברות טלמיטינג לעסקים גדולות, המפעילות "מוקדים" של אנשי טלמיטינג עבור עסקים אפקטיביות מאד עבור חברות וארגונים גדולים (כגון: קופות חולים, חברות ביטוח, וכו.). לעומת זאת, כבעלי חברות ועסקים בינוניים וקטנים חשוב שתשקלו דווקא שכירת חברות טלמיטינג קטנות יותר (מקובל הביטוי: חברות "בוטיק" בהקשר זה), חברות שמסוגלות לתת יחס אישי, חם וצמוד ללקוחותיהן.
- חשוב לבחון מי ואיך מנהל את אנשי הטלמיטינג. רצוי מאד שהמנהל הישיר של חברת הטלמיטינג יהיה כזה שניסיונו והשכלתו הינם בשיווק בתחום העסקי בכלל, ובתחום ה-B2B בפרט. הדבר חשוב כיוון שבעת הקמת ו"התנעת" הפרויקט ע"י חברת הטלמיטינג, חשוב ביותר למצוא את אותם היתרונות התחרותיים הייחודיים של אותו עסק ספציפי (הבידול שלו), ולמצוא כיצד "לחדד" את הפנייה, וליצור עניין ו- Incentive מהלקוח האפשרי להיפגש עם בעלי או סוכני העסק.
- דאטה, דאטה, דאטה! חשוב לבחור חברת טלמיטינג שברשותה רשומות מפולחות איכותיות ועדכניות לשם הפנייה הטלפונית.
- חשוב לבחור חברת טלמיטינג שאינה "כובלת" את הלקוח להתקשרות ארוכת טווח, או ל"חבילת שעות" גדולה, ומאפשרת תקופת "פיילוט" קצרה יחסית (100-150 שעות), לשם ההתרשמות מהעבודה עבור הלקוח וזאת מבלי לסכן תקציב גבוה מדי.
ניתן לצפות בסרטון קצר על איך לבחור חברת טלמיטינג: https://www.youtube.com/watch?v=lvpt56jOO6Q
לסיכום:
ניסינו ב "המדריך השלם – טלמיטינג לעסקים" זה לספק את מירב המידע על ביצוע טלמיטינג לעסקים.
כאמור, טלמיטינג לעסקים מהווה כלי עוצמתי לגיוס לקוחות חדשים ולבניית קשרים עסקיים חיוביים. שימוש בחברה חיצונית לצורך טלמיטינג לעסקים מביא עמו יתרונות רבים – חיסכון במשאבים, מקצועיות גבוהה יותר, יכולת גמישות רבה יותר, ושימוש בדאטות איכותיות.
אם העסק שלכם שוקל ליישם טלמיטינג כטקטיקה שיווקית מעשית, שווה לבחון את האפשרות של אאוטסורסינג כדי להבטיח את התוצאות הטובות ביותר.
*מחקר שפורסם באתר MarketingProfs