האתגר בניהול סוכני מכירות שטח
מחקרים מצאו שהשיטה היעילה ביותר לגיוס לקוחות בחברות B2B הנו ע"י הפעלת סוכני מכירות שטח. כלי שיווקי זה נמצא יעיל הרבה לפני ערוצי שיווק כמו גיוס לקוחות דרך האינטרנט, השתתפות בכנסים עסקיים, פרסום באפיקים שונים וכו.
מחקר שנערך עם מאות של חברות עסקיות בארה"ב הוכיח שהקושי הגדול ביותר בקרב חברות שמשווקות מעסק לעסק (B2B) הוא גיוס לקוחות חדשים, הרבה לפני אתגרים אחרים בעסק.
בעלי עסקים רבים טועים כשהם חושבים שברגע שהם גייסו סוכני מכירות שטח, נתנו להם את מפתחות הרכב השכור והטלפון הנייד שבזה הסתיים תפקידם, והמכירות יתחילו לזנק ומהר!
התוצאות "בשטח" שונות ומצערות: אחוזים ניכרים של סוכני מכירות שטח אינם שורדים ונוטשים את משרתם, או שהתוצאות שהם משיגים אינן מספקות, ומנהליהם נאלצים להפסיק את העסקתם.
לכן נשאלת השאלה: כיצד לתגבר את קצב השגת הלקוחות החדשים לחברה ובאיזו דרך אפקטיבית ומהירה ניתן ליצור הגברת מכירות סוכני מכירות שטח בחברות?
פתרון – הגברת מכירות סוכני מכירות ע"י טלמיטינג
במרבית המקרים סוכני מכירות אינם יוצרים לעצמם באופן סדיר ותדיר פגישות עבודה עם לקוחות עסקיים חדשים- ובכך הם אינם פוגשים, פשוטו כמשמעו, לקוחות חדשים אפשריים לעסק באופן מסודר, יעיל ומתמשך.
במחקרים שנערכו, נמצא ששילוב של "פונקציה" המסייעת לקבוע פגישות עבודה ע"י תיאום פגישות עסקיות (טלמיטינג) עם לקוחות אפשריים הינה השיטה הטובה ביותר להזנקת מכירותיהם של סוכני המכירות!
הפעלה יעילה של "פונקציה" שתפקידה ליצור עבור סוכני המכירות פגישות עבודה ממוקדות, ע"י ביצוע "שיחות קרות" עם לקוחות עסקיים רלוונטיים הינה "שילוב מנצח" בדרך להגדיל את מס' הלקוחות העסקיים של חברות.
מדוע להפעיל דווקא חברת טלמיטינג חיצונית?
חשוב להדגיש שטלמיטינג לתיאום פגישות עסקיות לחברות B2B מחייב מומחיות ומקצועיות. פילוח איכותי ומדויק, השגת רשימות איכותיות לפנייה, הכנת תסריט שיחה מושלם, היכולת להתגבר על מכשולים ומחסומים ולהגיע למקבלי ההחלטות בחברות ובארגונים, היכולת "לנעול" לפגישות איכותיות ומסודרות- כל אלו מחייבים מקצועיות וניסיון רב מאיש או אשת הטלמיטינג.
חברות רבות מעדיפות, לכן, "להוציא החוצה" את תחום הטלמיטינג לניהולה של חברת טלמיטינג חיצונית שזו התמחותה ומקצועיותה שנים רבות.
לסיכום: הפעלת טלמיטינג ע"י חברה שזו מומחיותה בתחום העסקי B2B עשויה לייעל דרמטית את עבודת סוכני המכירות, להגדיל את מספר הלקוחות העסקיים החדשים של העסק, ובעקיפין אף לשמר את סוכני מכירות השטח בחברה, וזאת כיוון ש"עקב אכילס" של עבודתם הנו "פתיחת הדלתות" הראשונית עבורם וקביעת הפגישות עסקיות.