האתגר הגדול של מנהלי מכירות ושיווק הנו הגברת אפקטיביות סוכני מכירות שטח ותפוקתם!
ניתן להגביר משמעותית את האפקטיביות והתוצאות העסקיות של צוות סוכני השטח ע"י שמירה על 5 שיטות הפעולה שלהלן:
טיפ 1 – הקטנת בירוקרטיה לצוות סוכני המכירות
אין דבר שנוא יותר על צוות סוכני מכירות שטח מאשר למלא "דוחות עבודה" (מה עשיתי, איפה הייתי, מה השגתי…וכו..) ואין דבר הגורם לירידה באפקטיביות שלהם כתוצאה "מבירוקרטיה" זו.
כדי למנוע זאת, נסו במידת האפשר לצמצם למינימום דיווחים בירוקרטיים אלו מהסוכנים ובכך ה"פוקוס" שלהם יהיה במכירות עצמן ובביקורים רבים ככל האפשר אצל לקוחות חדשים וקיימים.
טיפ 2 – "כלי עבודה" טכנולוגיים- הגברת אפקטיביות סוכני מכירות
עוד כלי להקטנת הבירוקרטיה ושיפור היעילות של סוכני המכירות הוא ציודם באייפד ו\או מכשיר נייד חכם המוזנים עם תוכנה מתאימה שתאפשר להם לבצע את עבודתם במכירות ושיווק ישירות מהשטח ובקלות.
בכך ייחסך זמן מבוזבז ולא יעיל שלהם בשיחות טלפון מיותרות עם צוות המשרד וכן בביקורים מיותרים במשרד, במקום לבקר לקוחות קיימים או לקוחות פוטנציאליים.
טיפ 3 – צמצמו פגישות צוות מיותרות לשם הגברת אפקטיביות סוכני מכירות
זה נחמד ונעים ואף חשוב להיפגש לישיבות צוות אך זהו אחד "מגוזלי הזמן" של סוכני מכירות שטח.
ניתן מדי פעם פשוט לבטל (!) ישיבות אלו, או לקיימן בזום בשעות אחה"צ, או פשוט לקיימן בתדירות נמוכה יותר. כך תושג אפקטיביות רבה יותר בניצול זמן הסוכנים בשטח למכירות בפועל.
טיפ 4 – מקצעו אותם ע"י הדרכת מכירות
חשוב מדי פעם לרענן את יכולות הסגירה של צוות סוכני המכירות, ואחת הדרכים לכך היא הדרכת מכירות המותאמות ספציפית לארגון, ע"י אחת מהחברות המתמחות בכך.
"רענון" זה חשוב במיוחד כי הוא מראה לסוכנים שההנהלה מעוניינת בשיפורם המקצועי ומשקיעה בכך מאמצים ומשאבים, דבר שעשוי לחזק את נאמנותם לחברה.
והטיפ החשוב מכולם: היעזרו בחברת טלמיטינג לתיאום פגישות
במקום שהסוכנים ייאלצו להגיע למשרד ולבצע בעצמם "שיחות קרות" עם לקוחות פוטנציאליים (ולשרוף שעות רבות באדמיניסטרציה משרדית תוך כדי..)- שכרו חברת טלמיטינג מקצועית המתמחה בתחום העסקי, לבצע את עבודת תיאום הפגישות הסיזיפית אך ההכרחית בימינו עם לקוחות פוטנציאליים בתחום עיסוק חברתכם.
בדרך זו, כל מה שיהיה נותר לצוות הסוכנים זה רק לפתוח את הנייד שלהם, ושם יחכו להם פגישות עבודה עסקיות מתואמות ביומן, עם אותם לקוחות פוטנציאליים שכבר הבינו בדיוק במה עוסק עסקיכם, ושמעוניינים להתקדם לסגירה או לשמוע יותר ע"י אחד מסוכני המכירות שטח שלכם.
חברת טלמיטינג מומלצת ואיכותית שזה עיסוקה אף תשיג עבורכם את "הדאטה" המתאימה לפעילות, ואף תשלח מיילים שיווקיים בהמשך לשיחות הטלמיטינג, עם "פרופיל החברה" שלכם ובכך תעזור בשיווק העסק הן בטווח המיידי והן בטווח הזמן הבינוני והארוך יותר.
לסיכום: הגברת אפקטיביות סוכני מכירות שטח אינה מחייבת השקעת משאבים רבים. בכמה פעולות מעשיות ופשוטות ניתן ליצור זאת.